Varning för blondspray!




Nu är det vår, snart sommar.. snyggt med solblekt hår,tänker många. Och hittar en produkt som verkar jättebra, blondspray! bara att spraya i, sen har man beachlooken. eller hur?

läste för inte alls länge sen i Lindas blogg om riskerna med blondspray.
bra, tänkte jag, äntligen någon mer som fattar.
men så läste jag i en annan blogg att en tjej har använt sprayen och massor av kommentarer löd:
"åh, verkar hur bra som helst, måste jag prova!"
"den har jag också, sliter inte alls som en färgning, super bra!"

detta gör mig rädd!
Jag blev misstänksam direkt när jag såg flaskan, och är livrädd för att använda ett sådant medel nu när jag vet lite mer om det.
Alla blekningar för håret innehåller väteperoxid 
På biologin så pratade vi om de ämnet för inte alls länge sedan och väteperoxid är jättefarligt att få in i kroppen(blodomloppet) i stora mängder. Risken för skador av en vanlig blekning är måttlig, men blondsprayen som man inte tvättar ur? den bleker hur länge som helst.
har hört så många historier om folk vars hår som har blivit förstört av sprayen.
Jag kan inte förstå hur denna spray kan säljas.

SÅ SNÄLLA, FÖR ER EGEN SKULL. UNDVIK DEN!

Kommentarer
Postat av: pppörni

den där använder jag..ofta!

2009-04-16 @ 11:44:39

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback