funderingar

på bussen hem hade jag & helene ett samtal om skitsnack, "kompisar" och vem man egentligen kan lita på.
jag har själv varit med om saker där man verkligen ser vilka som är ens riktiga vänner.

vissa vänner är bara trevliga och tillmötesgående när det passar dom, och ger inte ett skit tillbaka till en även om man gör massor för den.

andra kallar sig för ens vän men man räknas ändå inte när det gäller saker utanför skolan, man är inte "en i gänget",
när de vankas tjejkvällar osv. fest hos mig går bra, men vänta dig inte att bli bjuden tbx!
och så fort man går så börjar skitsnacket om en.

sen finns det dom vännerna som alltid ställer upp för en och alltid finns där, vare sig de gäller stort eller smått.
Dom som aldrig skulle snacka skit bakom ens rygg, utan försvarar en istället, även i ens frånvaro.

det svåra är att komma på vilka vänner som är dom bra, och vilka som är dom dåliga. jag har haft många vänner som har varit dåliga för mig, som har hackat på mig och tittat ner på mig. varje dag är en ny dag i "madde är sämst i världen" landet. Det är inte svårt att lista ut att jag har dåligt självförtroende, och det har mkt att göra med min "halv-mobbing" som mina "bästa vänner" gav mig.

jag är så tacksam för dom underbara, riktiga vänner jag har ! <3

Kommentarer
Postat av: felicia

visst är dom :)

hehe okej ^^ det är jag med men ska iallafall försöka att sluta äta godis och sånt :)

2009-02-09 @ 18:37:40
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: paula

jätte fiin blogg :) !

2009-02-09 @ 20:35:10
URL: http://pppaulaa.blogg.se/

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback