ch-ch-ch-cherrybomb!



ett fint körsbär. lite blött sådär. ja, alltså jag tog en bild på ett körsbär för jag åt körsbärsmarmelad, get it?



shuup shuuup.
(så säger man hej här i norr. typ. inte.)

sitter och i soffan och reflekterar över hur bra mitt liv är just nu, även om vissa avstånd är kännbara! (iiit huurts!!)
har nyss knaprat i mig två knäcke med cream cheese & körsbärsmarmelad.
sååå gott.
och det blev ännu godare av att marmeladen kom ur en dundersöt litenliten burk som man har som prydnad typ.
men se, de är skillnaden med att bo hemma och med att vara student.
hade jag bott hemma i Trosa nu, hade de små söta burkarna stått och varit fiina forevah, men nu när man är student så spills ingen mat på prydnad!
Men det märks i skolan att många för första gången får tänka extra på hur mycket de spenderar.
De ansträngda skratten när man skämtar om att "det är bäst man äter mycket när det är gratis korv" ja, de finns där.
Jakten på campus billigaste kaffe började redan på rundvandringen, (MIT-huset leder med ynka 5 kr per kopp)
och även de "subtila" frågorna till faddrarna om ölpriser på studentpuben.

ja, ljuva studentliv.


Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback