3. Mina Föräldrarrr.

jag har två föräldrar, precis som dom flesta.

Tony Roland Lundin & Maria Birgitta Lundin (ohlsson).

min fader gick fordon på gymnasiet och blev mekanier.
dock tror jag inte han någonsin jobbade med det, utan började köra buss ganska direkt.
pappa spelade mycket hockey när han var ung, och var duktig som fan vad jag har hört!
sen slutade han när han var 18, osis.
pappsen växte upp i danderyd och min faster sandra är 9 år yngre än tonyy.
Pappa är driven och har typ hundra saker på gång samtidigt, han har väl hundra företag och sitter i massa styrelser.
Men hans hobby är att driva en hel hockeyförening, skjutsa oss barn, åka båt och festa. sen gillar han att prata i telefon, typ hans addiction.

Min mamma är född och uppvuxen i Salem, har en äldre broder, mobbo Hasse. (smeknamnet jag gav honom vid 2 års ålder)
mamma gick tvåårig sektreterargrejs på gymnasiet, och träffade pappa när hon jobbade på samma jobb fast i växeln, pappa körde buss.
Mamma sjöng i kör och spelade basket när hon var ung, hon red också när hon blev lite äldre.
mammas bästisar var kerstin, monkan & löken, och hänger väl mycket med dom ibland fortfarande.
mammas nya hobby är golf, och att retas med frost, en argsint hund.

mina föräldrar har så klart format mig väldigt mycket som människa, jag har fått ta mycket ansvar från tidig ålder och det har gjort mig självständig. som pappa brukar säga: du kan bli vad du vill.

Kommentarer
Postat av: maria birgitta lundin /ohlsson

kul.. haha.. din pappa jobbade som mekaniker. en liten smärre rättelse, annars tror jag att det mesta stämmer :) löv to jo!

2010-12-04 @ 11:08:21

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback