ÅH VAD JAG ÄR DÅLIG.

på att blogga alltså.
men dom senaste två dagarna har vi haft långa dagar i skolan, jobbat i köket förstår ni!
i tisdags kokade jag och min labbpartner svartvinbärssaft på två vis, ena satsen blev gelé och andra förblev just saft.
sen gjorde vi marmelad också, av bärmassan som blev över.
ovanpå det gjorde vi färskost som vi smak satte på tre sätt. gräslök, basilika och blandad peppar.
mumsigt!
fick med mig gelé och marmelad hem :)
idag så var det såser och redning på schemat.
så vi gjorde olika redningar och samksättningar på såser, sen gjorde vi svampstuving, sötsursås och nyponsoppa.
blev jättegott!
den sötsura såsen tog jag hem och använde till wokad kyckling med grönsaker, hur bra som helst!
och inte alls svårt att göra.
imorgon väntar smakskola, hoppas  att det bli riktigt lärorikt!
men nu väntar lite chuck.
puss på er!

Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback