Chablis

nu har jag precis skickat in min första hemuppgift i Vin & Mat kursen.
uppgiften var att skriva hur man framställde ett vitt vin av chardonnaydruvor i chablis som lagras på ekfat.
jag hatar att skriva saker, som uppsatser, så lite frustrerad har jag varit. men nu när jag är klar är jag lycklig och läser igenom det jag har skrivit och suger i mig som en svamp.
vinframställning är coolt! och så många saker som sätter prägel på vinets smak och doft..
coolt helt enkelt för en nörd som mig.
enda nackdelen är väl att man blir så himla sugen på att smaka vinerna man läser om.
bara det att just de vin jag skrivit om nu, är inte det billigaste på marknaden direkt..
men nu ska jag och johanna mysa med praliner, massage och solsidan.
puss!

Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback