HEMMA IGEN!

hello peeps!
kom hem från Vänersborg igår, vilken helg det har varit!
jag har alltsså varit på rugbylandslagets öppna läger och lärt mig massor av nya saker!
det var jättebra tränare från storbritannien och irland på plats, tillsammans med förbundskaptenen som gick runt och delade ut små tips och att tänka på.
Första träningspasset var det fokus på passningsteknik och att låta handlederna göra jobbet när man passar iväg en boll. efter massor av övningar så avslutades det med en cirkel formad plan, med ett mindre cirkelformat försöksområde i mitten, där det var fyra försvarare och tio anfallare som då skulle försöka ta sig förbi och göra försök. jättebra övning, var väldigt kul!
Andra träningspasset efter lunch så var det tacklingar och försvarsspel på schemat, där vi fick göra jobbiga fysövningar, göra jättebra tacklingsövningar och finslipa sin teknik och också tänka på ett nytt sätt i försvar.
andra dagen så delades vi upp i olika lag, vi tränade mycket på scrums och även där fick jag lära mig huuur mycket som helst. dagen avslutades med en match, då jag tog min 15-manna debut! gick faktiskt bra, och det även om det var lite förvirrande ibörjan var man skulle vara hela tiden (kan lätt bli rörigt med 30 man på plan!) så gjorde jag några bra rucks, och några bra scrums! så den här helgen har varit väldigt lyckad och jag längtar till internmatchen på lördag då man får visa de andra i laget vad man har med sig för kunskaper!

Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback