min poetiska ådra

hejsan..klickade av slump in på färdlektyr och mindes då mina dikter jag har publicerade där.
japp, en gång i tiden skrev jag lite dikter,
de va i åttan eller nian.. nian tror jag.
när vi höll på med dikter i skolan så skrev jag ett antal och publicerade där, på fardlektyr.nu
de var en sida som vår lärare visade där man kunde läsa dikter.
haha,
sen hade jag fått en kommentar på en dikt,
"Bra jobbat madde, jätte bra!" Erik Nissar, min svenskalärare.. hehe.

Titta upp
Säg mig vad du ser
Ställ dig upp, du är inte som dom
Och dom är inte som dig
Inte nu, inte mer

Natten kom, Dagen kom
Men titta inte ner
Andas, lyssna på mig
Se dig genom mina ögon
Och du kommer aldrig tvivla mer

Gör din grej
Jag vet, du vet, alla vet
Du är bäst som dig
Bokmal eller atlet
Ingen är som du

Gör vad du vill
För ingen är som du
Ingen är som jag
Gör det, gör det nu
Ensam eller i lag

Men,
Ingen är som du.


Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback