long time no see

hellu.
var ett tag sen, men har inte så mkt att dela med mig av.
denna soliga helg så har jag joobbat!
serverat kaffe och korv sugna golfare som glidit runt ute i solen medans jag stått i en förvånansvärt kall kiosk.
men de gick braa, fick in rytmen direkt.
ta beställning - korvbröd i grillen - tryck på kaffet - langa fram dricka - langa fram kaffe - fixa korven - ta betalt.
piece of cake!
och igår så jobbade även pöörnii , så jag jag hade stängt kiosken så bad vi den mysko utländske kocken om lite mat, och plockade lite disk, slängde lite grejer och flyttade jätte tunga bord medans vi väntade.
sen hittade pernilla ett mystiskt brev i sin väska :o
kunde bara varit från kocken. :|

De är sjukt hur trött man blir av att jobba, men de är klart. är man van vid att gå i skolan och sitta ner hela tiden på är det inte så skönt att stå upp i nio timmar (Y)
men de känns bra att jag har tjänat in massa deg denna helg!
hur mkt är jag inte säker på. för jag vet inte EXAKT min lön. bara ungefär. och ska jag räkna ut de ungefär så hamnar de på typ

9+5½ timme * 76.35 = 1107,075 plus 18.25*3 (OB) = 1161,82 kr.

jag tror jag har den lönen, googlade på HR facket. hehe.
men ändå! känns bra i plånboken i slutet av juni!



men vad händer idag då? jo jag vaknad vid 5, halvsov typ till halv 7, då gav jag upp och gick ner.
kl 10 så är det match i malmköping med mina småknattar, jag är helt ensam tränare idag, lär bli busy!
jag & geir brukar ha fullt upp med alla barn annars, hur ska de gå när man är själv?
det återstår att se!
sen har jag egen match i mariefred kl 17, krossa krossa krossa!! haha nej men självklart ska vi kämpa oss till 3 p!
har inte mött mariefred dam förut, men deras tjejlag vann vi i broby bettna över, ganska lätt ändå. och Harg är ju självklart grymma så ;)
sen efter matchen hänger jag på farsan hem till trosa och tar en natt där sen bussen till skolan på morgonen!
fast lite synd är det, att jag kom på att jag hade sovmorgon. och de går inga bra bussar från trosa..
äh, får träna på friskis!
de är bara bra!
har köpt två fina klänningar som jag hoppas få användning för i veckan också!
hörde du de väderguden?
en av dom ska jag iaf ha på fredag, malins birthday party!
har redan köpt present, blir perfaaa! eller hur helene? :)
för övrigt så har jag lyckats ta slut på bilbatteriet (glömde lampan), ätit mängder med glass, dött lite pga skolan, blivit en aaaaning (syns knappt) brunare, goffat lite och tränat en hel del.

långt inlägg, alla som orkat läsa kommenterar tjillevippen!


P
O
U
S
S

Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback