11. mina syskon






jag är äldst i syskonskaran med tre småsyskon


Josefin (Jusse, fifi) är född 20 maj 1993, alltså 1 år, fyra månader och 9 dagar efter mig.
hon är rödhårig både till hårfärg och temperament, vi bråkade väldigt mycket när vi var små, eller lekte väldigt intensivt. Vi är ganska olika, josse är lång, jag är kort, josse är ganska ego och jag är inte lika ego.
men jag tycker om henne ändå. josse går på kulturama musikallinje och gör inte så mycket mer än att sjunga och dansa just nu, jag är inte alls avis..
andra saker som ligger josse varmt om hjärtat är att samla småsaker och fina papper, fotografera, heja hockey, vara moderat, fynda second hand och spela basket.
jag och jusse utgör barnkullen "tjejerna"


Kevin (kiwi, filten, kv) är född 10 oktober 1999, och är äldst i barnkullen "småbarnen"
när han var bebis och söt hette jag & josse chiichii enligt kevin, precis som allt annat som var bra!
han började spela innebandy hemma på golvet innan han kunde gå och har alltid gillat bollar och att snickra när han blev stor nog att hålla en hammare.
under många år utgjorde han i princip hela spelarstyrkan i fotbollslaget.
Filten gillar kiss & bajs skämt och hans besatthet är hockey och hannah montana.
även att notera är att hans förra favoritprogram var en tecknad serie och magiska älvor.
Kevin är ganska lik mig, han gillar bollsporter, han vill kramas när han är trött och han pillar naveln.
drömmen är att bli hockeyproffs i Calgary Flames.


Stephanie (steffi, peffi) är född 31 oktober 2001 och är precis som josse en egensinnig redhead.
Steffi är tuff & envis, hon gillar att rida och dansa och hon hjular bäst i familjen.
hon är lite av en cirkusapa på det sättet.
pefflan gillar skadeglädje humor och har helst på sig glittriga kläder med döskallar på.
hon gillar att sjunga till jimmy jansson på rummet och att titta på disney channel.
Steffi och josse är väldigt lika, båda har svårt med känslor och har kort stubin.
förut var matte favoritämnet i skolan, nu vet jag faktiskt inte.
och så spelar stefflan tvärflöjt just nu!


Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback