2. min första kärlek

jag har varit kär, förtjust, fnittrig och förälskad några gånger i mitt liv.
men min första riktiga kärlek är också den senaste.
jag har därför inte så mycket distans ännu, och jag minns allting fortfarande, good and bad.
vi träffades genom gemensamma kompisar en sommardag 2006.
and well, om kärlek vid första ögonkastet finns, så antar jag att det var det som hände.
det blev väldigt intensivt direkt, så starka känslor från början att jag trodde att vi inte skulle hålla det längre än en månad eller två.
men det skulle ta ett år och sju månader av intensiv ung kärlek innan jag sprang in i en känslomässig vägg.
från ingenstans hade min pojkvän sökt "fysisk kärlek" på annat håll.
det värsta var chocken.
här tror man att man har världens bästa pojkvän, the good guy som man skulle vara med föralltid.
mitt 16-åriga hjärta var krossat.
men naiv som man är i den ålder trodde jag att vi kunde komma över det, han ångrade sig så.
det skulle vara mitt största misstag so far i mitt liv.
jag mådde dåligt, var som en bläckfisk och klängde mig fast och nojjade över allt och inget.
jag drömde mardrömmar i år efter det och vaknade i ångest.
dryga året senare var otrohet nr. 2 ett faktum och jag gick sönder igen.
jag hade ändå svårt att släppa taget och även om det var slut mellan oss pratade jag ofta med honom, men inser nu att jag bara stoppade mig själv från att läka, han var precis lika "bra" vän som den pojkvän han var sista året.
nu kan jag dock titta tillbaka på alla fina stunder och vara tacksam för allt vi hade innan allt blev bajs.

Kommentarer
Postat av: Nina

Älskar dig!

2010-11-26 @ 16:13:37
URL: http://sweetlemony.blogg.se/
Postat av: Anonym

Puss

2010-11-27 @ 18:08:50

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback