idag har jag riktig söndagsångest.

hej alla mina fina!
klockan börjar ticka iväg och snart är det dags att gå till sängs. imorgon åker jag ifrån trosa vid 5-tiden. härligt.
men helgen har varit mys och bra på så många plan.
när jag kom hem i torsdags hälsade familjen mig välkommen med äggmökar. vad fan hade dom ätit undrar jag.
fredagen spenderades först med mamma, josse & kevin nere på byn i trosa, strosade runt och kollade i affärer och åt pizza. sen skjutsade mamma mig till min otroligt saknade och fina katarina! jag stod och kollade och sopade lite medans hon klippte Nano och sen var det shopping på hemköp och till slut matlagning och lakritskladdkakebak. en bil full av andra efterlängtade underbart fina tjejer anlände och jag tror succéen på middagen var ett faktum.
sen var jag inte svårtövertalad när utgång kom på tal, och curry hämtade vindunken, och satte på dålig norsk dunkadunka.
det var verkligen nostalgi på Tellus, med massa småkillar hoppandes bredvid en på dansgolvet, och dräggen sittandes vid baren med krokarna ute.
men några tequilashots senare var allt som det skulle vara.
igår lördag så var det först hockey i gnesta, och vad jag har saknat det! jag och josse var dom absolut högljuddaste på plats, och vi hann även med ett litet dansnummer där på läktaren.
sen hem till mammas nya hus som var mysigt, och stuvade makaroner och hemmagjorda köttbullar, sååå gott!
senare kvällen var vi hemma hos pappa igen, med en klassisk övfre-fest, med karaoke och shots.
idag vaknade jag lagom, åt dunderfrukost och duschade innan jag förhandlade till mig bilen för att dra in till nypan för mys med nina & amanda.
Grodbakelse & kaffe på Mekka, där satt vi tills dom stängde, och tjuvlyssnade lite på pensionärerna bakom oss och pratade om allt möjligt.
en liten biltur senare med ninis så hamnade vi utanför henne, och man ville liksom aldrig åka iväg, inte riktigt säga hejdå än. men en underbart trevlig syster ringde och befallde skjuts till bussen så till slut fick man åka iväg.
nu har mina syskon åkt till mamma/till sthlm och jag ska som sagt snart sova.
imorgon är det vardag igen, till min nya verklighet som man har glömt bort den här mysiga helgen.
men snart är jag tillbaka igen, puss.

Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback