HÄLSOLISTAN - 1. MIN IDROTTSBAKGRUND

Jag har hållt på med många olika aktiviteter i mina dagar, men först kom hästarna och ridningen.
jag fick min första häst när jag var 6 år, vi hade precis flyttat ut på landet med stall och hagar, och då skulle dom fyllas med hästar! gick igenom hela ledet, A-ponny till B, C och D-ponny.
har som mest haft 4 samtidigt, det var en mysig och tidskrävande period. åkte direkt från skolan till stallet och kom hem sent på kvällen, läxorna gjorde jag i skolan eller på väg till eller från. jag började tävla när jag var 9 år, och älskade att flyga över höga hinder. höjdskräck var aldrig ett problem för mig, och jag tyckte det var jättetråkigt att behöva dra ner på tävlandet när jag började på gymnasiet och skolan tog allt mer tid, så mycket att jag tillslut bara kunde rida några gånger i veckan. saknar hästarna och ridandet!
Fotboll började jag med som 10åring, och vi spelade innebandy på vintrarna.
sen gick jag på konståkning en vinter, dans i olika former har jag också utövat från och till.
Bugg, Jazz, street, show, disco. loved it, men eftersom man blir äldre och mer tid krävs från varje sport så stod jag tillslut kvar med fotboll och hästen.
och när jag flyttade upp hit till Umeå i augusti 2010 så blev det lagt på hyllan.
och i oktober kastade jag min första rugbyboll, och blev fast!
så just nu är det rugbyn som gäller, med gruppträningar på iksu.
Tränade även ett knattelag i fotboll under 2 säsonger, vilka fina ungar! älskar att coacha, så när frågan kom om jag ville ta ansvar för ungdomsverksamheten i rugbyklubben så sa jag såklart ja!
Så nu tränar jag ett U-13 lag, och vi ska förhoppningsvis till våren bli ett riktigt lag och kunna spela någon cup eller liknande!
Har spenderat många timmar i ishallen också då min bror, pappa, kusiner och expojkvän är hockeykillar hela hopen. jag och min syster har varit mååånga timmar i ishallskiosken, på hårda träläktare och kalla omklädningsrum.
älskar hockey, var nära på att börja spela själv, men det fanns inte tid.

Kommentarer

Skriv en kommentar!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:

Din Blogg/Hemsida:

Kommentera:

Trackback